Strony
Sierpień 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Polecamy
  • Kupujemy samochódKupujemy samochód
    Z pewnością każdy z nas wie o tym, że w dzisiejszych czasach niezbędną maszyną jest samochód. Jak wiadomo, dzięki samochodowi można w bezproblemowy sposób dojechać w niemalże każde miejsce ,dzięki …
  • Dominacja transportu w gospodarceDominacja transportu w gospodarce
    Transport w gospodarce odgrywa jedną z ważniejszych ról, ponieważ zapewnia zawsze świeże towary, a także po prostu daje możliwość przemieszczania się z miejsca na miejsce co samo w sobie stanowi …
  • Wszyscy psy wieszają na koleiWszyscy psy wieszają na kolei
    Transport kolejowy od kilku lat ma coraz gorszą opinię. Nie ten, który zajmuje się transportem produktów przemysłowych, ale ten od przewozów pasażerskich. Wydawałoby się, że czasy kiedy ludzie podróżowali pociągiem …

postheadericon Zjednoczona Europa a transport kolejowy

Pierwsza linia kolejowa w Europie powstała w roku 1825 w Anglii. W Europie obecnie dominuje kolej tak zwana normalnotorowa (1435 mm). Kolej szerokotorowa (1524 mm) znajduje się przede wszystkim w krajach byłego związku radzieckiego oraz w takich krajach jak: Hiszpania, Portugalia, Irlandia oraz Finlandia. Obecnie w większości krajów nastąpiła elektryfikacja linii kolejowych. Wysokimi wskaźnikami kolei elektrycznych mogą się pochwalić następujące kraje: Szwajcaria (99,5% długości linii), Belgia, Holandia, Hiszpania, Polska, Rosja, Francja. Niezwykle ważnym krokiem służącym integracji sieci transportu w Europie Zachodniej była oddana w 1994 roku do użytku ogromna inwestycja (po 6 latach budowy) tunel kolejowy pod kanałem La Manche (o długości 50,5 km, najdłuższy podmorski kanał na świecie). W ten sposób Wielka Brytania została połączona z kontynentem Europejskim. Obecnie tunelem tym jeżdżą pociągi pasażerskie z prędkością 160km/h oraz pociągi przewożące samochody. W roku 2000 oddano do użytku tunel oraz most umożliwiający przeprawę drogowo-kolejową o długości 16 km przez cieśninę sunt, z Danii do Szwecji.

Leave a Reply