Strony
Luty 2018
P W Ś C P S N
« Sty    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  
Polecamy
  • Pomocne dodatki do samochodu na zimęPomocne dodatki do samochodu na zimę
    W trakcie zimy każdy kierowca z dnia na dzień przezywa aurę, która jest na drogach. Wcale nie jest prosto znaleźć dla siebie odpowiednie rozwiązania na to, aby w trakcie zimy …
  • Targi samochodów nowychTargi samochodów nowych
    Targi samochodowe to ciekawy rodzaj spędzania czasu i poznawania nowych aut. Przede wszystkim są to spotkania na których pojawiają się nowe modele samochodów. Są one prezentowane przez producentów samochodowych z …
  • Ogłoszenie z napisem: motoryzacjaOgłoszenie z napisem: motoryzacja
    Bardzo często bywa tak, że napotykamy na różnego typu ogłoszenia. Czasami dotyczą one sprzedaży, kupna czy też wynajmu mieszkania. Mogą także wśród takich ogłoszeń znaleźć się takie, które dotyczyć będą …

postheadericon Zjednoczona Europa a transport kolejowy

Pierwsza linia kolejowa w Europie powstała w roku 1825 w Anglii. W Europie obecnie dominuje kolej tak zwana normalnotorowa (1435 mm). Kolej szerokotorowa (1524 mm) znajduje się przede wszystkim w krajach byłego związku radzieckiego oraz w takich krajach jak: Hiszpania, Portugalia, Irlandia oraz Finlandia. Obecnie w większości krajów nastąpiła elektryfikacja linii kolejowych. Wysokimi wskaźnikami kolei elektrycznych mogą się pochwalić następujące kraje: Szwajcaria (99,5% długości linii), Belgia, Holandia, Hiszpania, Polska, Rosja, Francja. Niezwykle ważnym krokiem służącym integracji sieci transportu w Europie Zachodniej była oddana w 1994 roku do użytku ogromna inwestycja (po 6 latach budowy) tunel kolejowy pod kanałem La Manche (o długości 50,5 km, najdłuższy podmorski kanał na świecie). W ten sposób Wielka Brytania została połączona z kontynentem Europejskim. Obecnie tunelem tym jeżdżą pociągi pasażerskie z prędkością 160km/h oraz pociągi przewożące samochody. W roku 2000 oddano do użytku tunel oraz most umożliwiający przeprawę drogowo-kolejową o długości 16 km przez cieśninę sunt, z Danii do Szwecji.

Leave a Reply