Strony
Luty 2018
P W Ś C P S N
« Sty    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  
Polecamy
  • Smaki kuchni śląskiejSmaki kuchni śląskiej
    Z kuchnią polską kojarzymy głównie gołąbki czy pierogi, ale również poszczególne regiony naszego kraju posiadają charakterystyczne smaki, które są nie do powtórzenia. Warto między innymi zasmakować w kuchni śląskiej, która …
  • Europejskie marki aut osobowychEuropejskie marki aut osobowych
    W dużym gospodarstwie, w którym polega się przede wszystkim na dużej automatyzacji wszystkich procesów, niezwykle istotna jest sprawność pojazdów, akcesoriów, urządzeń. Problemy z działaniem dowolnej maszyny mogą opóźnić czas zbierania plonów …
  • Nie inwestuj w złomNie inwestuj w złom
    Z pewnością każdy z nas chce przede wszystkim tego, aby zawsze inwestować swoje pieniądze w takie przedmioty, które to są przede wszystkim jak najlepiej jakości. Niestety, ale bardzo często dochodzi …

postheadericon Szlaki transportu morskiego w Europie

Najważniejsze szlaki transportu morskiego łączącego nasz kontynent z innymi prowadzą do wybrzeży Oceanu Atlantyckiego. Najważniejsze porty obsługujące te połączenia to Rotterdam, Hamburg, Amsterdam, Londyn, Antwerpia oraz Brest. Fakt ten wynika stąd, iż miejsca te leżą w pobliżu otwartego oceanu, mają ponadto dobre połączenia kolejowe i drogowe z wnętrzem kontynentu europejskiego. Szczególnie duże znaczenie żeglugowe mają takie akweny wodne jak Morze Północne, Zatoka Biskajska i Kanał La Manche. Nie mniejszą rolę w transporcie morskim Europy odgrywa Morze Śródziemne, które pełni rolę tranzytową pomiędzy Atlantykiem a Oceanem Indyjskim (poprzez Cieśninę Gibraltarską, Kanał Sueski i Morze Czerwone). Największe porty Morza Śródziemnego to Marsylia, Barcelona, Neapol, Genua, Pireus, Triest, Stambuł, Odessa. Zdecydowanie mniejszą rolę w żegludze dalekomorskiej pełni nasze Morze Bałtyckie. Aby wpłynąć na wody tego morza, trzeba pokonać Cieśniny Duńskie, co w znacznym stopniu wydłuża czas transportu oraz powoduje jego ograniczenia poprzez nieznaczną głębokość wymienionych cieśnin. W tej sytuacji korzystny jest wyładunek towaru w portach holenderskich lub niemieckich i dalszy jego transport kolejowy lub drogowy do państw położonych nad Bałtykiem.

Leave a Reply