Strony
Październik 2018
P W Ś C P S N
« Sty    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Polecamy
  • Zadbaj o bieżące naprawyZadbaj o bieżące naprawy
    Każdy właściciel samochodu doskonale wie o tym, ile tak naprawdę trzeba włożyć pracy lub pieniędzy w to, aby samochód był bezawaryjny. Niestety, ale bardzo często dochodzi do takich sytuacji, kiedy …
  • Rozkłady autobusów w sieciRozkłady autobusów w sieci
    Bez wątpienia jest wiele takich osób, które to z różnych przyczyn nie posiadają prawa jazdy czy też własnego samochodu. Najczęściej w takich sytuacjach stawiamy na to, żeby podróżować komunikacją miejską. …
  • Podstawowe dokumenty kierowcyPodstawowe dokumenty kierowcy
    Kierowca pojazdów powinien posiadać kilka ważnych dokumentów bez względu na to jakim pojazdem się porusza. Jest to obowiązek nakładany przez nasze prawo. Pierwszym dokumentem który powinien kierowca mieć przy sobie …

postheadericon Szlaki transportu morskiego w Europie

Najważniejsze szlaki transportu morskiego łączącego nasz kontynent z innymi prowadzą do wybrzeży Oceanu Atlantyckiego. Najważniejsze porty obsługujące te połączenia to Rotterdam, Hamburg, Amsterdam, Londyn, Antwerpia oraz Brest. Fakt ten wynika stąd, iż miejsca te leżą w pobliżu otwartego oceanu, mają ponadto dobre połączenia kolejowe i drogowe z wnętrzem kontynentu europejskiego. Szczególnie duże znaczenie żeglugowe mają takie akweny wodne jak Morze Północne, Zatoka Biskajska i Kanał La Manche. Nie mniejszą rolę w transporcie morskim Europy odgrywa Morze Śródziemne, które pełni rolę tranzytową pomiędzy Atlantykiem a Oceanem Indyjskim (poprzez Cieśninę Gibraltarską, Kanał Sueski i Morze Czerwone). Największe porty Morza Śródziemnego to Marsylia, Barcelona, Neapol, Genua, Pireus, Triest, Stambuł, Odessa. Zdecydowanie mniejszą rolę w żegludze dalekomorskiej pełni nasze Morze Bałtyckie. Aby wpłynąć na wody tego morza, trzeba pokonać Cieśniny Duńskie, co w znacznym stopniu wydłuża czas transportu oraz powoduje jego ograniczenia poprzez nieznaczną głębokość wymienionych cieśnin. W tej sytuacji korzystny jest wyładunek towaru w portach holenderskich lub niemieckich i dalszy jego transport kolejowy lub drogowy do państw położonych nad Bałtykiem.

Leave a Reply