Strony
Czerwiec 2018
P W Ś C P S N
« Sty    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Polecamy
  • Jak przygotować samochód do sprzedaży?Jak przygotować samochód do sprzedaży?
    Jak wiadomo wiele osób co jakiś czas decyduje się na sprzedaż swojego samochodu i zakup nowego. Jednak trzeba pamiętać, że choć chętnych na kupno dobrego auta po stosunkowo atrakcyjnej cenie …
  • Motoryzacja i współczesnośćMotoryzacja i współczesność
    Wszyscy jesteśmy uzależnieni od motoryzacji. Cały świat bazuje na motoryzacji, która napędza wiele dziedzin, stwarza nowe możliwości. Motoryzacja jest ważną gałęzią współczesnego świata, gdyby nie ona, nasz świat z pewnością …
  • Pojazdy o napędzie hybrydowym – czy przyszłością motoryzacjiPojazdy o napędzie hybrydowym – czy przyszłością motoryzacji
    Od kilkunastu już lat konstruktorzy pojazdów samochodowych we wszystkich właściwie liczących się koncernach samochodowych podejmują próby nad skonstruowaniem najbardziej wydajnego napędu hybrydowego, a wiec połączenia tradycyjnego silnika spalinowego, benzynowego z …

postheadericon Szlaki transportu morskiego w Europie

Najważniejsze szlaki transportu morskiego łączącego nasz kontynent z innymi prowadzą do wybrzeży Oceanu Atlantyckiego. Najważniejsze porty obsługujące te połączenia to Rotterdam, Hamburg, Amsterdam, Londyn, Antwerpia oraz Brest. Fakt ten wynika stąd, iż miejsca te leżą w pobliżu otwartego oceanu, mają ponadto dobre połączenia kolejowe i drogowe z wnętrzem kontynentu europejskiego. Szczególnie duże znaczenie żeglugowe mają takie akweny wodne jak Morze Północne, Zatoka Biskajska i Kanał La Manche. Nie mniejszą rolę w transporcie morskim Europy odgrywa Morze Śródziemne, które pełni rolę tranzytową pomiędzy Atlantykiem a Oceanem Indyjskim (poprzez Cieśninę Gibraltarską, Kanał Sueski i Morze Czerwone). Największe porty Morza Śródziemnego to Marsylia, Barcelona, Neapol, Genua, Pireus, Triest, Stambuł, Odessa. Zdecydowanie mniejszą rolę w żegludze dalekomorskiej pełni nasze Morze Bałtyckie. Aby wpłynąć na wody tego morza, trzeba pokonać Cieśniny Duńskie, co w znacznym stopniu wydłuża czas transportu oraz powoduje jego ograniczenia poprzez nieznaczną głębokość wymienionych cieśnin. W tej sytuacji korzystny jest wyładunek towaru w portach holenderskich lub niemieckich i dalszy jego transport kolejowy lub drogowy do państw położonych nad Bałtykiem.

Leave a Reply