Strony
Sierpień 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Polecamy
  • Transport przedmiotów drogocennychTransport przedmiotów drogocennych
    Nierzadko trzeba wysłać coś cennego do drugiej osoby. Może być to zarówno mała złota moneta o wartości kilku tysięcy złotych, jak i duży sprzęt AGD czy RTV lub też meble …
  • Kupno samochodu używanegoKupno samochodu używanego
    Decydując się na nabycie samochodu z tak zwanej „drugiej ręki” powinniśmy mieć świadomość, że czyhają na nas liczne pułapki. Można do nich zaliczyć: ukryte wady pojazdu, nieadekwatne ze stanem faktycznym …
  • Kupujemy samochódKupujemy samochód
    Z pewnością każdy z nas wie o tym, że w dzisiejszych czasach niezbędną maszyną jest samochód. Jak wiadomo, dzięki samochodowi można w bezproblemowy sposób dojechać w niemalże każde miejsce ,dzięki …

postheadericon Szlaki transportu morskiego w Europie

Najważniejsze szlaki transportu morskiego łączącego nasz kontynent z innymi prowadzą do wybrzeży Oceanu Atlantyckiego. Najważniejsze porty obsługujące te połączenia to Rotterdam, Hamburg, Amsterdam, Londyn, Antwerpia oraz Brest. Fakt ten wynika stąd, iż miejsca te leżą w pobliżu otwartego oceanu, mają ponadto dobre połączenia kolejowe i drogowe z wnętrzem kontynentu europejskiego. Szczególnie duże znaczenie żeglugowe mają takie akweny wodne jak Morze Północne, Zatoka Biskajska i Kanał La Manche. Nie mniejszą rolę w transporcie morskim Europy odgrywa Morze Śródziemne, które pełni rolę tranzytową pomiędzy Atlantykiem a Oceanem Indyjskim (poprzez Cieśninę Gibraltarską, Kanał Sueski i Morze Czerwone). Największe porty Morza Śródziemnego to Marsylia, Barcelona, Neapol, Genua, Pireus, Triest, Stambuł, Odessa. Zdecydowanie mniejszą rolę w żegludze dalekomorskiej pełni nasze Morze Bałtyckie. Aby wpłynąć na wody tego morza, trzeba pokonać Cieśniny Duńskie, co w znacznym stopniu wydłuża czas transportu oraz powoduje jego ograniczenia poprzez nieznaczną głębokość wymienionych cieśnin. W tej sytuacji korzystny jest wyładunek towaru w portach holenderskich lub niemieckich i dalszy jego transport kolejowy lub drogowy do państw położonych nad Bałtykiem.

Leave a Reply