Strony
Kwiecień 2018
P W Ś C P S N
« Sty    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
Polecamy
  • Transport lotniczy i jego wady i zaletyTransport lotniczy i jego wady i zalety
    Transport lotniczy jest to transport, który jako drogę wykorzystuje powietrze. Można więc podróżować różnymi samolotami, awionetkami czy helikopterami. Jest to z jednej strony świetny środek transportu ponieważ czas przelotu jest …
  • Transport dużych gabarytówTransport dużych gabarytów
    Im większe i bardziej ciężkie mamy do transportu elementy, tym większego samochodu, jak i elementów transportowych, nań potrzebujemy. Są one idealnej klasy, jak i gwarantują nam dostęp do opracowania dla …
  • Prędkość przesyłu towaruPrędkość przesyłu towaru
    Coraz więcej osób zaczyna zarabiać w dzisiejszych czasach na prowadzeniu sklepów wirtualnych i w ten sposób docierania ze swoimi ofertami do klientów. Jest to sprawą nader ważką, aby umieć znaleźć …

postheadericon Szlaki transportu morskiego w Europie

Najważniejsze szlaki transportu morskiego łączącego nasz kontynent z innymi prowadzą do wybrzeży Oceanu Atlantyckiego. Najważniejsze porty obsługujące te połączenia to Rotterdam, Hamburg, Amsterdam, Londyn, Antwerpia oraz Brest. Fakt ten wynika stąd, iż miejsca te leżą w pobliżu otwartego oceanu, mają ponadto dobre połączenia kolejowe i drogowe z wnętrzem kontynentu europejskiego. Szczególnie duże znaczenie żeglugowe mają takie akweny wodne jak Morze Północne, Zatoka Biskajska i Kanał La Manche. Nie mniejszą rolę w transporcie morskim Europy odgrywa Morze Śródziemne, które pełni rolę tranzytową pomiędzy Atlantykiem a Oceanem Indyjskim (poprzez Cieśninę Gibraltarską, Kanał Sueski i Morze Czerwone). Największe porty Morza Śródziemnego to Marsylia, Barcelona, Neapol, Genua, Pireus, Triest, Stambuł, Odessa. Zdecydowanie mniejszą rolę w żegludze dalekomorskiej pełni nasze Morze Bałtyckie. Aby wpłynąć na wody tego morza, trzeba pokonać Cieśniny Duńskie, co w znacznym stopniu wydłuża czas transportu oraz powoduje jego ograniczenia poprzez nieznaczną głębokość wymienionych cieśnin. W tej sytuacji korzystny jest wyładunek towaru w portach holenderskich lub niemieckich i dalszy jego transport kolejowy lub drogowy do państw położonych nad Bałtykiem.

Leave a Reply