Strony
Czerwiec 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Polecamy
  • Podróże po mieście
    Po mieście można wykonać całą masę, różnych i dla nas przede wszystkim kształcących podróży. Są one zaskakującym elementem codziennego wykorzystywania, jak i zezwalają nam przede wszystkim na to, byśmy wiedzieli, …
  • Firmy kurierskie
    Korzystanie z różnych przewoźników, może dać nam szansę, na doprowadzenie wszystkich swoich rzeczy, jakie dotyczą na przykład tego, co nas najbardziej pociąga. Najważniejsze są sposoby, jakie dopomagają nam w korzystaniu …
  • Pasja do motoryzacji nawet czymś w rodzaju nałogu
    Motoryzacja zaciekawiła już mnóstwo osób, można rzec, że działa jak uzależnienie. Dużo ma zwolenników, z każdym rokiem ta liczba wzrasta. Nie tylko mężczyźni lecz także kobiety mają w tym swój …

postheadericon Szlaki transportu morskiego w Europie

Najważniejsze szlaki transportu morskiego łączącego nasz kontynent z innymi prowadzą do wybrzeży Oceanu Atlantyckiego. Najważniejsze porty obsługujące te połączenia to Rotterdam, Hamburg, Amsterdam, Londyn, Antwerpia oraz Brest. Fakt ten wynika stąd, iż miejsca te leżą w pobliżu otwartego oceanu, mają ponadto dobre połączenia kolejowe i drogowe z wnętrzem kontynentu europejskiego. Szczególnie duże znaczenie żeglugowe mają takie akweny wodne jak Morze Północne, Zatoka Biskajska i Kanał La Manche. Nie mniejszą rolę w transporcie morskim Europy odgrywa Morze Śródziemne, które pełni rolę tranzytową pomiędzy Atlantykiem a Oceanem Indyjskim (poprzez Cieśninę Gibraltarską, Kanał Sueski i Morze Czerwone). Największe porty Morza Śródziemnego to Marsylia, Barcelona, Neapol, Genua, Pireus, Triest, Stambuł, Odessa. Zdecydowanie mniejszą rolę w żegludze dalekomorskiej pełni nasze Morze Bałtyckie. Aby wpłynąć na wody tego morza, trzeba pokonać Cieśniny Duńskie, co w znacznym stopniu wydłuża czas transportu oraz powoduje jego ograniczenia poprzez nieznaczną głębokość wymienionych cieśnin. W tej sytuacji korzystny jest wyładunek towaru w portach holenderskich lub niemieckich i dalszy jego transport kolejowy lub drogowy do państw położonych nad Bałtykiem.

Leave a Reply