Strony
Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Polecamy
  • Przeprowadzki firm gdańskPrzeprowadzki firm gdańsk
    Sposób na przeprowadzkę firmy. Czynsz biura które wynajmujesz znacznie wzrósł w ostatnim czasie? A może po prostu Twoja firma się rozrosła i zamarzyła Ci się lepsza lokalizacja dla biura? Nic …
  • Praca i transportPraca i transport
    Praca w transporcie nie należy do łatwych, ale daje również bardzo wiele wyzwań. W zależności od tego czy jest się kierowcą, czy spedytorem, będzie trzeba skorzystać z możliwości sprawdzenia się …
  • Prawo jazdy kat a warszawa bemowoPrawo jazdy kat a warszawa bemowo
    Prawo jazdy na motocykl. Naprawdę spora część mężczyzn marzy o przejażdżkach motocyklowych w gronie znajomych. Do tego celu potrzebna jest nie tylko dobra maszyna, ale również uprawnienia do jej prowadzenia. …

postheadericon Szlaki transportu morskiego w Europie

Najważniejsze szlaki transportu morskiego łączącego nasz kontynent z innymi prowadzą do wybrzeży Oceanu Atlantyckiego. Najważniejsze porty obsługujące te połączenia to Rotterdam, Hamburg, Amsterdam, Londyn, Antwerpia oraz Brest. Fakt ten wynika stąd, iż miejsca te leżą w pobliżu otwartego oceanu, mają ponadto dobre połączenia kolejowe i drogowe z wnętrzem kontynentu europejskiego. Szczególnie duże znaczenie żeglugowe mają takie akweny wodne jak Morze Północne, Zatoka Biskajska i Kanał La Manche. Nie mniejszą rolę w transporcie morskim Europy odgrywa Morze Śródziemne, które pełni rolę tranzytową pomiędzy Atlantykiem a Oceanem Indyjskim (poprzez Cieśninę Gibraltarską, Kanał Sueski i Morze Czerwone). Największe porty Morza Śródziemnego to Marsylia, Barcelona, Neapol, Genua, Pireus, Triest, Stambuł, Odessa. Zdecydowanie mniejszą rolę w żegludze dalekomorskiej pełni nasze Morze Bałtyckie. Aby wpłynąć na wody tego morza, trzeba pokonać Cieśniny Duńskie, co w znacznym stopniu wydłuża czas transportu oraz powoduje jego ograniczenia poprzez nieznaczną głębokość wymienionych cieśnin. W tej sytuacji korzystny jest wyładunek towaru w portach holenderskich lub niemieckich i dalszy jego transport kolejowy lub drogowy do państw położonych nad Bałtykiem.

Leave a Reply