Strony
Sierpień 2018
P W Ś C P S N
« Sty    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Polecamy
  • Awaria – wyciek płynu z chłodnicyAwaria – wyciek płynu z chłodnicy
    Układ chłodzenia w każdym pojeździe mechanicznym ma do spełnienia to samo zadanie – chłodzenie silnika pojazdu w układzie zamkniętym. Najlepiej, jak w układzie chłodzenia jest specjalny płyn, chociaż niektórzy napełniają …
  • Warsztat samochodowyWarsztat samochodowy
    Motoryzacja niewątpliwie zdominowała współczesny świat. Uczyniła nas od siebie zależnymi. Potrzebujemy motoryzacji i niewyobrażany sobie życia codziennego bez niej. Ale motoryzacja, jest obecna nie tylko w naszym codziennym życiu- napędza …
  • Podróże po mieściePodróże po mieście
    Po mieście można wykonać całą masę, różnych i dla nas przede wszystkim kształcących podróży. Są one zaskakującym elementem codziennego wykorzystywania, jak i zezwalają nam przede wszystkim na to, byśmy wiedzieli, …

postheadericon Szlaki transportu morskiego w Europie

Najważniejsze szlaki transportu morskiego łączącego nasz kontynent z innymi prowadzą do wybrzeży Oceanu Atlantyckiego. Najważniejsze porty obsługujące te połączenia to Rotterdam, Hamburg, Amsterdam, Londyn, Antwerpia oraz Brest. Fakt ten wynika stąd, iż miejsca te leżą w pobliżu otwartego oceanu, mają ponadto dobre połączenia kolejowe i drogowe z wnętrzem kontynentu europejskiego. Szczególnie duże znaczenie żeglugowe mają takie akweny wodne jak Morze Północne, Zatoka Biskajska i Kanał La Manche. Nie mniejszą rolę w transporcie morskim Europy odgrywa Morze Śródziemne, które pełni rolę tranzytową pomiędzy Atlantykiem a Oceanem Indyjskim (poprzez Cieśninę Gibraltarską, Kanał Sueski i Morze Czerwone). Największe porty Morza Śródziemnego to Marsylia, Barcelona, Neapol, Genua, Pireus, Triest, Stambuł, Odessa. Zdecydowanie mniejszą rolę w żegludze dalekomorskiej pełni nasze Morze Bałtyckie. Aby wpłynąć na wody tego morza, trzeba pokonać Cieśniny Duńskie, co w znacznym stopniu wydłuża czas transportu oraz powoduje jego ograniczenia poprzez nieznaczną głębokość wymienionych cieśnin. W tej sytuacji korzystny jest wyładunek towaru w portach holenderskich lub niemieckich i dalszy jego transport kolejowy lub drogowy do państw położonych nad Bałtykiem.

Leave a Reply