Strony
Październik 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Polecamy
  • Ewidencja czasu pracy kierowcyEwidencja czasu pracy kierowcy
    Ewidencja czasu pracy kierowcy. Praca zawodowego kierowcy jest bardzo ciężka, odpowiedzialna a czasami może być również niebezpieczna. Dla każdego pracodawcy, zatrudniającego kierowców ważna jest ewidencja czasu pracy kierowcy. Czas pracy …
  • Zalety transportu lotniczegoZalety transportu lotniczego
    Wskazuje się, że transport lotniczy jest najbardziej bezpiecznym środkiem transportu jaki obecnie jest dostępny na rynku transportowym. Dlatego też coraz więcej osób właśnie z takiego środka transportu korzysta. Przy zachowaniu …
  • Koszt transportu podczas wyjazdu wakacyjnegoKoszt transportu podczas wyjazdu wakacyjnego
    Jeśli jedziemy na wakacje do największych kosztów z jakimi się spotkamy możemy zaliczyć transport oraz nocleg. Z tego powodu w ramach tych dwóch wydatków, zawsze warto jest poszukać możliwości znacznego …

postheadericon Szlaki transportu morskiego w Europie

Najważniejsze szlaki transportu morskiego łączącego nasz kontynent z innymi prowadzą do wybrzeży Oceanu Atlantyckiego. Najważniejsze porty obsługujące te połączenia to Rotterdam, Hamburg, Amsterdam, Londyn, Antwerpia oraz Brest. Fakt ten wynika stąd, iż miejsca te leżą w pobliżu otwartego oceanu, mają ponadto dobre połączenia kolejowe i drogowe z wnętrzem kontynentu europejskiego. Szczególnie duże znaczenie żeglugowe mają takie akweny wodne jak Morze Północne, Zatoka Biskajska i Kanał La Manche. Nie mniejszą rolę w transporcie morskim Europy odgrywa Morze Śródziemne, które pełni rolę tranzytową pomiędzy Atlantykiem a Oceanem Indyjskim (poprzez Cieśninę Gibraltarską, Kanał Sueski i Morze Czerwone). Największe porty Morza Śródziemnego to Marsylia, Barcelona, Neapol, Genua, Pireus, Triest, Stambuł, Odessa. Zdecydowanie mniejszą rolę w żegludze dalekomorskiej pełni nasze Morze Bałtyckie. Aby wpłynąć na wody tego morza, trzeba pokonać Cieśniny Duńskie, co w znacznym stopniu wydłuża czas transportu oraz powoduje jego ograniczenia poprzez nieznaczną głębokość wymienionych cieśnin. W tej sytuacji korzystny jest wyładunek towaru w portach holenderskich lub niemieckich i dalszy jego transport kolejowy lub drogowy do państw położonych nad Bałtykiem.

Leave a Reply