Strony
Październik 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Polecamy
  • Naprawa wałów napędowychNaprawa wałów napędowych
    Uszkodzony wał napędowy i jego naprawa. Wał napędowy to część, którą możemy spróbować naprawić na własną rękę. Trzeba się jednak zastanowić, czy warto. Po takiej garażowej naprawie wał może spełniać …
  • Oszczędna jazdaOszczędna jazda
    Nikogo z nas nie dziwi już to, że w XXI wieku naprawdę bardzo ważna jest przede wszystkim oszczędność i ekonomiczny tok myślenia. Dzieje się tak przede wszystkim z tego powodu, …
  • Rola transportu śródlądowego w PolsceRola transportu śródlądowego w Polsce
    Transport wodny śródlądowy odgrywa w naszym kraju stosunkowo niedużą rolę. Całkowity udział tego rodzaju transportu kształtuje się na poziomie poniżej 1 %. Najczęściej przewożone są surowce skalne (żwir, piasek), węgiel, …

postheadericon Rola transportu śródlądowego w Polsce

Transport wodny śródlądowy odgrywa w naszym kraju stosunkowo niedużą rolę. Całkowity udział tego rodzaju transportu kształtuje się na poziomie poniżej 1 %. Najczęściej przewożone są surowce skalne (żwir, piasek), węgiel, rudy metali oraz nawozy sztuczne. Żeglugę śródlądową w Polsce możemy podzielić na rzeczną, jeziorną oraz zalewową. Największe znaczenie ze wszystkich tras wodnych ma Odra, gdyż łączy Śląsk ze Szczecinem i umożliwia transport węgla. Pomimo, iż transport śródlądowy należy do jednego z najtańszych, to w Polsce istnieje wiele czynników ograniczających rozwój tej dziedziny. Należą do nich m. in.: brak regulacji największych rzek polskich oraz ich dopływu (Wisła jest w Europie największą nieuregulowaną rzeką), duże wahania poziomu wód w naszych rzekach w różnych porach roku, nieduża ilość portów rzecznych oraz długi okres oblodzenia rzek, zwłaszcza w Polsce wschodniej. Całkowita długość dróg żeglownych i spławnych w naszym kraju wynosi obecnie niewiele więcej ponad 6.900 km.

Leave a Reply