Strony
Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« Sty    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Polecamy
  • Transport zbiorowy – jaki być powinienTransport zbiorowy – jaki być powinien
    Transport zbiorowy nazywany komunikacją miejską jest niezbędny. Potrzebne są busy i autobusy – nie każdy ma samochód, nie każdy chce takim autem się przemieszczać. Podróżowanie jest niezbędne, dlatego warto dbać …
  • Pojazd dla każdegoPojazd dla każdego
    Dzisiejszy świat motoryzacyjny nieco różni się od tego co było kiedyś. W dawnych czasach nie mieliśmy tylu różnych samochodów osobowych do wyboru. Kiedyś nawet w ogóle nie było samochodów. W …
  • Zainwestuj w LPGZainwestuj w LPG
    W XXI wieku niemalże każdy Polak narzeka na to, że ceny różnych towarów są na bardzo wysokim poziomie. Jednakże, pomimo tych narzekań mało kto robi cokolwiek w kierunku tego, aby …

postheadericon Rola transportu śródlądowego w Polsce

Transport wodny śródlądowy odgrywa w naszym kraju stosunkowo niedużą rolę. Całkowity udział tego rodzaju transportu kształtuje się na poziomie poniżej 1 %. Najczęściej przewożone są surowce skalne (żwir, piasek), węgiel, rudy metali oraz nawozy sztuczne. Żeglugę śródlądową w Polsce możemy podzielić na rzeczną, jeziorną oraz zalewową. Największe znaczenie ze wszystkich tras wodnych ma Odra, gdyż łączy Śląsk ze Szczecinem i umożliwia transport węgla. Pomimo, iż transport śródlądowy należy do jednego z najtańszych, to w Polsce istnieje wiele czynników ograniczających rozwój tej dziedziny. Należą do nich m. in.: brak regulacji największych rzek polskich oraz ich dopływu (Wisła jest w Europie największą nieuregulowaną rzeką), duże wahania poziomu wód w naszych rzekach w różnych porach roku, nieduża ilość portów rzecznych oraz długi okres oblodzenia rzek, zwłaszcza w Polsce wschodniej. Całkowita długość dróg żeglownych i spławnych w naszym kraju wynosi obecnie niewiele więcej ponad 6.900 km.

Leave a Reply