Strony
Czerwiec 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Polecamy
  • Naprawa wałów napędowych
    Uszkodzony wał napędowy i jego naprawa. Wał napędowy to część, którą możemy spróbować naprawić na własną rękę. Trzeba się jednak zastanowić, czy warto. Po takiej garażowej naprawie wał może spełniać …
  • Samochody i motocykle
    Istnieją różne marki samochodów, jak i motocykli. Są zarówno mniej, jak i więcej znane, co zdecydowanie potrafi mieć wpływ na sprzedaż, a tym samym na różne działania, dotyczące na przykład …
  • Transport firmowy
    Ludzie starają się za wszelką cenę zdobyć dla siebie możliwości zarabiania odpowiedniej ilości pieniędzy. Kwestią nader istotną staje się na dzień dzisiejszy przede wszystkim to, aby nie pracować dla kogoś …

postheadericon Rola transportu śródlądowego w Polsce

Transport wodny śródlądowy odgrywa w naszym kraju stosunkowo niedużą rolę. Całkowity udział tego rodzaju transportu kształtuje się na poziomie poniżej 1 %. Najczęściej przewożone są surowce skalne (żwir, piasek), węgiel, rudy metali oraz nawozy sztuczne. Żeglugę śródlądową w Polsce możemy podzielić na rzeczną, jeziorną oraz zalewową. Największe znaczenie ze wszystkich tras wodnych ma Odra, gdyż łączy Śląsk ze Szczecinem i umożliwia transport węgla. Pomimo, iż transport śródlądowy należy do jednego z najtańszych, to w Polsce istnieje wiele czynników ograniczających rozwój tej dziedziny. Należą do nich m. in.: brak regulacji największych rzek polskich oraz ich dopływu (Wisła jest w Europie największą nieuregulowaną rzeką), duże wahania poziomu wód w naszych rzekach w różnych porach roku, nieduża ilość portów rzecznych oraz długi okres oblodzenia rzek, zwłaszcza w Polsce wschodniej. Całkowita długość dróg żeglownych i spławnych w naszym kraju wynosi obecnie niewiele więcej ponad 6.900 km.

Leave a Reply