Strony
Maj 2018
P W Ś C P S N
« Sty    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Polecamy
  • Podróże na kładachPodróże na kładach
    Próba podróżowania na kładach, może być dla nas zaskakującą, jak i jeszcze może nam poprawić wszystkie możliwości, co do opanowania dla siebie życia na lepszej klasy. Jeżeli uda się nam …
  • Jak przygotować samochód do sprzedaży?Jak przygotować samochód do sprzedaży?
    Jak wiadomo wiele osób co jakiś czas decyduje się na sprzedaż swojego samochodu i zakup nowego. Jednak trzeba pamiętać, że choć chętnych na kupno dobrego auta po stosunkowo atrakcyjnej cenie …
  • Przygotowanie do transportu materiałów o dużych gabarytachPrzygotowanie do transportu materiałów o dużych gabarytach
    Transport takich przedmiotów, które są większe niż zwykle, zawsze rodzi dużo problemów. Nie dość, że wymagane jest posiadanie w tym celu odpowiedniego sprzętu, czyli samochodu wraz z naczepą, to jeszcze …

postheadericon Rola transportu śródlądowego w Polsce

Transport wodny śródlądowy odgrywa w naszym kraju stosunkowo niedużą rolę. Całkowity udział tego rodzaju transportu kształtuje się na poziomie poniżej 1 %. Najczęściej przewożone są surowce skalne (żwir, piasek), węgiel, rudy metali oraz nawozy sztuczne. Żeglugę śródlądową w Polsce możemy podzielić na rzeczną, jeziorną oraz zalewową. Największe znaczenie ze wszystkich tras wodnych ma Odra, gdyż łączy Śląsk ze Szczecinem i umożliwia transport węgla. Pomimo, iż transport śródlądowy należy do jednego z najtańszych, to w Polsce istnieje wiele czynników ograniczających rozwój tej dziedziny. Należą do nich m. in.: brak regulacji największych rzek polskich oraz ich dopływu (Wisła jest w Europie największą nieuregulowaną rzeką), duże wahania poziomu wód w naszych rzekach w różnych porach roku, nieduża ilość portów rzecznych oraz długi okres oblodzenia rzek, zwłaszcza w Polsce wschodniej. Całkowita długość dróg żeglownych i spławnych w naszym kraju wynosi obecnie niewiele więcej ponad 6.900 km.

Leave a Reply