Strony
Lipiec 2018
P W Ś C P S N
« Sty    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Polecamy
  • Europejskie marki aut osobowychEuropejskie marki aut osobowych
    W dużym gospodarstwie, w którym polega się przede wszystkim na dużej automatyzacji wszystkich procesów, niezwykle istotna jest sprawność pojazdów, akcesoriów, urządzeń. Problemy z działaniem dowolnej maszyny mogą opóźnić czas zbierania plonów …
  • Czas na zmianę samochoduCzas na zmianę samochodu
    Doskonale wiemy o tym, że na tym świecie nic nie jest wieczne. Tak naprawdę to wszystko ma swój czas i nikt z nas nie ma na to żadnego wpływu. Dlatego …
  • Motoryzacja i współczesnośćMotoryzacja i współczesność
    Wszyscy jesteśmy uzależnieni od motoryzacji. Cały świat bazuje na motoryzacji, która napędza wiele dziedzin, stwarza nowe możliwości. Motoryzacja jest ważną gałęzią współczesnego świata, gdyby nie ona, nasz świat z pewnością …

postheadericon Rola transportu śródlądowego w Polsce

Transport wodny śródlądowy odgrywa w naszym kraju stosunkowo niedużą rolę. Całkowity udział tego rodzaju transportu kształtuje się na poziomie poniżej 1 %. Najczęściej przewożone są surowce skalne (żwir, piasek), węgiel, rudy metali oraz nawozy sztuczne. Żeglugę śródlądową w Polsce możemy podzielić na rzeczną, jeziorną oraz zalewową. Największe znaczenie ze wszystkich tras wodnych ma Odra, gdyż łączy Śląsk ze Szczecinem i umożliwia transport węgla. Pomimo, iż transport śródlądowy należy do jednego z najtańszych, to w Polsce istnieje wiele czynników ograniczających rozwój tej dziedziny. Należą do nich m. in.: brak regulacji największych rzek polskich oraz ich dopływu (Wisła jest w Europie największą nieuregulowaną rzeką), duże wahania poziomu wód w naszych rzekach w różnych porach roku, nieduża ilość portów rzecznych oraz długi okres oblodzenia rzek, zwłaszcza w Polsce wschodniej. Całkowita długość dróg żeglownych i spławnych w naszym kraju wynosi obecnie niewiele więcej ponad 6.900 km.

Leave a Reply